adidas Originals - co to takiego?
adidas Originals to brand, który został zapoczątkowany w połowie lat dziewięćdziesiątych, na bazie kolekcji jednego z największych na świecie producentów odzieży i obuwia sportowego – marki adidas. Firma ta może poszczycić się długoletnią historią, dzięki czemu dziś jest jednym z absolutnych potentatów na rynku. Choć markę adidas zarejestrowano w 1949 roku, jej początków dopatruje się już ponad dwie dekady wcześniej. Na przestrzeni lat adidas stał się nieodłącznym elementem niemal każdej dyscypliny sportu. Przedstawiciele marki pod koniec XX wieku postanowili wrócić do klasycznych wzorców i tak powstała linia adidas Originals. To unikalny twór, który łączy w sobie zarówno długą historię marki i jej sportowy charakter, jak i swobodny, młodzieżowy i miejski styl. Warto dodać, że w gronie ambasadorów adidas Originals są m.in. Kanye West, Rita Ora i Pharell Williams.
Niezwykła historia rozpoznawalnego logo adidas Originals
adidas wraz z linią adidas Originals, to chyba jedyna marka na świecie, która jest znana z aż dwóch logotypów. Jednym z pierwszych, a jednocześnie najdłużej funkcjonujących, były słynne trzy równoległe paski. Co ciekawe, Adolf Dassler odkupił logotyp od marki Karhu za równowartość dzisiejszych 1600 euro oraz dwóch butelek whisky. W 1972 roku wprowadzone zostało natomiast drugie logo, czyli trójlistna koniczynka. Oba funkcjonowały równolegle aż do 1997 roku, kiedy to marka zdecydowała się na pewne uporządkowanie w kwestii swoich znaków firmowych. W ten sposób nastąpiło rozgraniczenie – równoległe paski zostały przypisane do linii adidas Performance (czyli linii typowo sportowej), podczas gdy trójlistna koniczynka stała się twarzą adidas Originals.
Czym charakteryzuje się linia adidas Originals?
Produkty adidas Originals to odzież, obuwie i akcesoria o silnym zakorzenieniu w pop-kulturze miejskiej i młodzieżowej. Bluzy, kurtki czy koszulki adidas Originals inspirowane są wieloletnią historią i sportowym rodowodem marki, dlatego też odznaczają się nadzwyczaj klasycznym stylem oraz krojem. To niezwykła podróż do przeszłości, która łączy się z teraźniejszością, a nawet przyszłością. Obuwie czy odzież, które dawniej były tworzone dla sportowców, obecnie są stylowymi i nowoczesnymi produktami w subtelnie odświeżonej wersji. Dzięki temu doskonale nadają się do codziennego użytku dla osób aktywnych. A klasyczne logo w postaci trójlistnej koniczynki stanowi nieodłączny element każdej kolekcji tego producenta. Warto dodać, że marka adidas Originals aktywnie wspiera także wiele młodzieżowych i ulicznych inicjatyw oraz twórców, jak np. muzycy, street art czy aktywności takie jak parkour czy break dance.